Gratis diagram for heklede sjal!

Vi kan vel si at sesongen for skjerf og sjal er nær oss i Norge. Og jeg kjenner på lysten til å hekle mange flotte sjal. Jeg har begynt på et par men de tar jo litt tid å ferdigstille. 
Uansett kan jeg jo dele inspirasjon, kanskje flere får lyst til å prøve seg. 

Dette ser veldig deilig ut å hekle i tynn ull, elsker fargene men det er jo enkelt å bytte ut med andre farger også. 
Dette over her vil jeg lage i et bomullsgarn fra Hobbii, et av Sultan kakegarnene som har nydelige fargeskifter feks. 

Sjalet på bildet over, ser kjempegøy ut å hekle og jeg liker bladmønster. Tror jeg ville brukt Drops Safran i fargen sjøgrønn eller salviegrønn. Safran er tynt og drøyt, og mønsteret vil nok komme fint frem 🤩

Diagrammet under her er et ganske enkelt mønster som kan brukes med de fleste typer garn. Det er også enkelt å bare hekle så stort eller lite man ønsker seg. Jeg synes det er kjekt å hekle trekantet skjerf, det er pent og litt artigere enn å lage vanlige skjerf. 

Disse har jeg funnet på Pinterest og jeg tar skjermbilde inkludert brukernavn, som kreditering. Men på pinterest er det vanskelig å vite hvor ting egentlig har oppgav, så jeg vet ikke hvem designer egentlig er. 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Heklet gresskar gratis oppskrift

Heklet topp